Wednesday, July 14, 2010

Ada Apa Dengan Orient Rewards?

*Updated

Hi all,

Ramai pulak yang still duk search and found this posting.. And sorry to say, my post here is my personal experience sepanjang bersama OR... Tapi I didn't renew my membership after 1 year with them..

So sebarang komplen yang dibuat di sini tak sampai kepada mereka bcoz this is my blog and i didn't think they will read about compains here pun.. so better buat complains kat FB diorang.. https://www.facebook.com/#!/pages/Orient-Rewards/236740046294?fref=ts

At least someone will know about all your frustrations kan... Daa~

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hari ni kita citer pasal Orient Rewards... apa kejadahnya Orient Rewards nih?

Sebenarnya, satu hari yang hening... ada sorang makhluk Tuhan ni call aku... duk promote ler Orient Rewards nih... Disebabkan orang yang call itu sangat friendly, aku pun layan laa.. layan punya layan, tetiba rasa cam menarik laa pulak offer dia ni kan... hehe.. so aku pun decide laa nak join membership...

"As an Orient Rewards member you will receive a member pack with your very own membership card and a Supplementary card which is valid for your spouse or family member who you nominate and over 60 privileged vouchers entitling you benefits at Spas, Golf Courses, Theme Parks, restaurants, hotels and resorts in Malaysia, Thailand, Indonesia and Singapore. Included are 2 Free Night Vouchers which can be utilized during your next summer holiday or any other time, all you got to do is become a member for a nominal fee of USD 200 per year. Your membership is valid for 1 year and is a yearly renewable membership."

*Ni aku ciluk dari website diorang.. hahaha.. tapi RM498 = 200USD ke?

Antara voucher2 yang dapat bila assign sebagai member:

Buy 1st night free 2nd night kat hotel2 yang tertera kat voucher tu... yang paling atas tu adalah yang paling aku nak pi.. NEXUS KARAMBUNAI.. hehehe


Special Getaway, Special Promotion Price on hotel rooms, masuk Bukit Merah and Free Upgrade Room.. gambar ni tak mewakili semua.. haha.. tak muat duh..




Voucher 50% discount for buffet at selected hotels.. min 2 pax max 10 pax.. yang ni yang banyak skali... tu pasal gambar sampai 2.. tu pun aku susun ikut hotel.. satu hotel tu ada 2-3 voucher.. hehehe.. ada jugak yg untuk birthday celebration, leh bawak 10 pax, dapat 50% discount + 1 free birthday cake.. suka suka.. :p

Yang lain2 adalah voucher slimming, facial, heart scan, spa, etc.. aku dah tak larat nak susun amik gambar.. hahaha..

So, dengan bayaran RM498, dapat semua2 tu.. bagi aku, berbaloi laa kan.. sebab kalau kata tak pakai voucher2 tu pun, RM498 tu dah cover dah untuk yang 2 FREE nights kat hotel yang ada dalam list dia, contoh cam hari tu aku pi duk IMPIANA KLCC satu malam... Lagi satu malam boleh pi duk hotel lain lak.. Boleh pilih mana2 antara 27 hotels yang listed dalam Malaysia.. Kat Thailand ada 36, Indonesia ada 13 and Vietnam ada 1.. Tetibe rasa cam nak guna pi PANGKOR ISLAND laa pulak lepas ni.. Sapa setuju, angkat tangan! Hahahaha

Selain tu jugak, card membership yang dia bagi boleh pakai untuk dining kat listed restaurant dan dapat discount 10%-50%..hehe.. Bukan restaurant jer, kalau nak masuk SUNWAY LAGOON, dapat discount 25% untuk maximum 6 entrance ticket.. Aquaria pulak dapat 10% discount..

Jadi sapa2 yang berminat, boleh contact Kak Maznah 0177562499.. cakap Mashithah yang ayu tu bgtau nama akak.. so korang leh kawtim dapat what so ever extra apa bagai lagi okies.. hahahaha

Boleh gak tgk kat FB.. search jer Orient Rewards.. atau pun website diorang .. Sekian, mekasih..

44 comments:

  1. Bila you joint Orient Rewards? I baru joint (9 Julai 2010) tapi kena bayar RM568. Extra RM70. Banyak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey anonymous,saya merupakan salh satu telesales orient reward di KL....so skarang kita buat promosi hebat dengan harga RM498saje....dengan faedah2....yang melambung2......semua benefit dah cover membership fee.....nak lagi info sila call I....0123023128

      Delete
  2. tak ingat exact date.. tapi lebih kurang 20 jun 2010.. oh.. ada harga lain2 pulak yer? u amik dengan branch mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey are_shie ,saya merupakan salh satu telesales orient reward di KL....so skarang kita buat promosi hebat dengan harga RM498saje....dengan faedah2....yang melambung2......semua benefit dah cover membership fee.....nak lagi info sila call I....0123023128

      Delete
  3. Susah nak booking bila hari sabtu & ahad. Kalau dapat pun.....dpt bilik agak tak memuaskan....pili air tak boleh tutup, dapurnya pun dah berkarat....Free punya pasai tapi bayar RM500 lebih tuuu. Ingat skali, cakap je pandai...

    ReplyDelete
  4. hotel mana yang teruk beno tu? rasanya tu kena komplen kat hotel laa kan.. orient rewards ni tukang booking ja kan?

    hari tu masa booking impiana mujur ler ok.. alhamdulillah... tapi kalau dah beli, rugi laa tak pakai kan.. kalau tak memuaskan hati, next year tak yah renew dah..

    ReplyDelete
  5. nak tanya... saya ada call Customer Service dia nk buat booking, tp dia kata nombor is not in service. You ada nombor customer service dia ke? in case dia dh tukar ke?

    ReplyDelete
  6. SFB - Untuk booking hari tu, I deal dengan Kak Maznah tu direct jer.. lepas tu apa2, Kak Maznah yang direct ke customer service.. ada laa cust service tu call untuk confirmation, tapi saya tak simpan pulak no tu...

    Ni no yang kat website.. no ni ke u try?
    603 23809808

    ReplyDelete
  7. sy dah jd member sejak 3 thn lepas .. ok la semua service best .. kita pon pakai yg free tu .. kita p flamingo kat penang equtorial kat cameron bay view kat langkawi impiana cherating ..semua ok best sgt .... agaknya kalu yg x ok tu sbb x bernasib baik kot .. nape x tny hotel tok tukar bilik ..sbb tu right kita kan tok mintak tukar kalu x puas hati .. free tu lain crita la ..kalu booking urgent pon blh dpt bilik ... tapi kena direct call kat person in charge kita punya membership la ..sbb dorg akan jaga elok2 sbb nnt nk renew x payah dorg pujuk rayu lagi ..lg satu kalu kita x sempat nk pakai voucher yg free tu tok tahun tu blh mintak dorg extend kan 2 3 bulan selepas tp syarat kena renew la membership .. tp ok la dpt jgk pakai drpd x pakai

    ReplyDelete
  8. nak tanya...vouchers can be use any time ker? any retriction not to use during weekends or public holiday?

    ReplyDelete
  9. takde... just kena booking 72 hours in advance and subject to availability..

    ReplyDelete
  10. I baru je join.takut gak kena tipu mula2.

    ReplyDelete
  11. As-salam. saya juga sudah join OR nih. tapi selepas di check dengan rate internet ada kalanya lebih murah di internet. Walaupon harga OR dikata 'nett' ada juga harga hotel nett dan jika bukan nett pun bezanya adakala sedikit sahaja. promo diinternet juga banyak walau di musim cuti sekolah/awam.

    Jadi jika join OR ni anda dapat bilik free (bukan free pun-u bayar 568 tu dah cover sebenarnya). the rest u kena bayar harga yang dipapar di voucher2 itu/upgrade dsb. mungkin plus point hanya diskaun makan di hotel2 terpilih tu je lah, birthday cake sebijik, 2/3 sesi slimming dan few minor things.

    Kesimpulannya adakah sy akan renew OR? kemungkinan besar tidak...spt yg sy kata sekarang offer di internet sudah macam2 dan terutama sekiranya anda bekerja dengan Kerajaan kerana Govt rate pun kadangkala lebih murah. Sekadar pandangan sy. TQ.

    ReplyDelete
  12. Saya pun dah join bulan July 2012, tp bila nak guna voucher free tu skrg utk duduk Cyberview Lodge, kena guna 2 voucher plak.. alasan dia masa I sign up tu, memang guna satu voucher skrg hotel tu dah tukar conditions, kena guna 2 voucher. Rasa macam tertipu lah plak.

    Free voucher utk one night stay tu plak tak include b'fast, masa agent tu suruh sign up dulu, I still remember dia cakap ada b'fast lah, lunch & dinner lah.. rupa² bila I tanya skrg dia cakap itu utk hotel lain, kalau guna free voucher tak dapat b'fast.. kena tipu lagi.

    Yang discount² 30% - 50% utk makan kat selected restaurent/hotel tu pun I rasa not worth lah, sbb restaurent tu semua mahal². Kalau tmpt biasa makan dlm puluh² RM, kat situ kena ratus², pas tu dia bg discount 50% still after discount pun still mahal lagi. Lagi pun tempat makan tu kebanyakannya jauh² (Penang, Melaka, Johor, Borneo), takkan semata² nak makan nak kena pergi sana.

    Kesimpulan saya pulak, untuk renew sudah tentu tidak, sebabnya kalau setakat untuk duduk hotel, skrg ni kat internet banyak lagi tawaran yang menarik dan lebih flexible ikut kehendak/kesesuaian kita. Utk voucher dining tu, kalau ditengok balik tak berbaloi, sbb tempatnya² mahal², kena spent beratus baru dapat discount, after discount pun still not worth, tambah pulak & locationnya pun bukan dekat², all over the country. Orang yg duduk KL, mungkin ada 1, 2 voucher utk KL the rest tu Penang, Melaka, Johor, Borneo etc.
    Untuk yang baru nak join tu, fikir masak² dulu, nampak macam best tp sebenarnya tak best. Some more you have go through hassle to make any bookings sbb kena go through orient rewards tak bole buat directly dgn hotel.

    ReplyDelete
  13. I agree with anonymous, rate di internet ada yang lebih baik. In my case, I joint in July2011, skrg ni nak booking hotel Cyberview Lodge Resort tak boleh guna 1 voucher plak, kena guna 2. So I called up my agent to enquire, dia cakap dulu masa sign up memang guna satu voucher shj, tp itu dulu, T&C dah ubah, sekarang hotel nak 2 voucher. Rasa macam tertipu lah plak, macam ni diorang bole tukar T&C bila² masa & you could not do anything about it. Baik booking through internet baru RM280 for 2 including b'fast. One more thing free voucher ni tak include breakfast, dulu masa sign up agent cakap ada b'fast, lunch & dinner. Sekarang bila tanya, agent tu tak ngaku pulak dia ada cakap macam tu.. dia cakap yang dimaksudkan ialah ada free voucher utk b'fast/lunch/dinner di hotel lain bukan comes together with the free one night stay tu. Terkena lagi...

    Bercakap pasal dining/meal voucher plak, tempatnya di hotel/restaurant.. semuanya mahal², kena spent hundreds dulu baru dapat discount 25% - 50%. For me tak berbaloi spent sampai beratus² just utuk makan, how much can you eat, lebih² lagi untuk orang yang tak kuat makan. Kalau outside you can find a lot of decent restaurant yang sedap² at a much cheaper price. Lagi satu hotel/restaurant yg terpilih tu berada di seluruh Malaysia (Penang, Johor, Melaka, Borneo, KL). Orang yg duduk KL, adalah 1, 2 voucher utk KL.. yang selebihnya tu kalau nak makan kena travel lah... tak berbaloi² sungguh, unless you are always on the move, banyak travel... still you want to spent ker kat tempat² mahal cam ni utk makan?

    Lagi satu, takder felxibility lah.. anything kena ikut terma² & syarat² & have to go through Orient Rewards.. kalau booking hotel tu, confirmation agak lambat, tak dapat on the spot macam internet booking.

    Conclusionnya, I will not renew my membership sbbnya macam anonymous cakap banyak lagi offer yang lebih baik out there, tak susah utk jumpa kalau cari di internet. Lagi satu leceh sbb kena call diorang utk buat booking etc & pas kena tunggu plak utk confirmation.

    Untuk yang baru nak join tu, fikir dulu masak² nampak macam best, tapi sbenarnya tak. Voucher² yang dapat tu pun macam tak perlu pun.. kalau dapat pun tak bole nak guna. So why waste almost RM500 for the membership?

    ReplyDelete
  14. dah 2 hari try to call customer service untuk booking.. tapi sampai hari ni tak angkat telepon.. buat habis credit telepon ajer.. tapi disebabkan dah bayar.. rugilah pulak kalu tak booking.. tapi benganglah.. asyik mesin jer yg jawab..

    ReplyDelete
  15. betul tu..dulu sebelum join..macam2 pujuk soh masuk..ni dah msuk nak call pon tak dapat2..

    ReplyDelete
  16. I joint last April, cakap manis, kita terpedaya bagi no credit card, next week dah sampai satu bundle cards. Some of it just rubish and others confusing. Bila nak call balik promoter dari hotel di Trengganu, nombor yang diberi tu nombor fax....sampai mati pun tak dapat cakap dengan orang tu. Just to warn everyone else, be careful, jangan tertipu macam saya. Card da nak expire tapi tak dapat guna. Saya pergi Indonesia and Canada buat booking via booking.com lagi senang and get offer rate cheaper than published rate. all the best to those who already joint but still do not have the opportunity to try your luck in using the facilities.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya telemarketing orient rewards dari terengganu,,,xpe..for your information...off kt terengganu dah pindah...so untuk booking boleh call kat no 03-21611901..ckp dengan ayu...sebenarnya x susah untuk booking...cuma disebabkan office pindah, tu yang nombor jadi pindah jugak...anyway pepehal blehlah contact kt punya customer service...tq..

      Delete
  17. saya join OR since feb 2010..baru2 ni diorang call offer for renewal...sanme rate RM 480 tapi u dpt Gold member..ape ke benda dia punya kelebihan pun saya tak pasti.....emmm satu lagi..ye la..offer kat internet lagi banyak yg murah2 kan.

    Gold member??any comment..

    ReplyDelete
  18. wah...mmg x tahu pun pasal OR nie...cuma just sign up sbb saya punya kepala fikir klu ngan RM498, means saya akan spent RM249 per night...klu pegi hotel 4-5 stars mmg rate lebih dari nie...so worthlah kan? yg latest punya promotion nie, xdelah bgtau ttg voucher...cuma psl free 3d2n, discount 70% utk bilik, 50% utk mkn & 6 biji kek free thruout the year...so dah save lah kot...

    ReplyDelete
  19. Saya baru je join sebabnya mmg tertarik dgn hotel2 yg 5 star...dulu saya duduk kat park Royal feringgi 4 star deluxe semlam dekat RM700..bayar sendiri tau...booking kat internet juga...kat internet tu ikut nasib ada yg mahal dan ada yg murah...yg murah tu hotel2 biasa saja..yg mahal limited mcm Airasia jugak... kalau join ni kalau booking confirm la dapat...bayar RM498 utk yg iasa booking hotel 5 star mmg berbaloi la...tetapi mana yg suke jln2 duduk hotel2 biasa dinasihatkan tak yah la join.....

    ReplyDelete
  20. Saya pulak, sign up OR branch terengganu ie nama telemarketer dia Azam. Susahhhhhhnya nak contact utk nak buat reservation/query cos hp dia sentiasa switch-off. masa nak suruh i register, mulut manis bukan main mcm dah kenal lama..promote mcm2 tp menghilang mcm tu aje lepas i jadi member. then, bila dah dekat nak expired, baru menjelma call i utk tolong jualkan voucher yg belum guna dgn syarat saya kena renew utk 1 tahun & beri lg janji manis mcm2...huhhh!!! i tak halalkan komisen yg dia dpt tu cos PENIPU etc.

    ReplyDelete
  21. sy pun signup dgn branch terengganu xingt dh sape telemarketer ms tu tp konfemnye laki..wah2..ms tu mmg mulut manis sungguh..tp bl dh dpt, ssh btul nk dpt contact sbb slalu off..pastu sakit ht punye pasal, kol ofis..nsb baik berangkat tp customer service yg angkt..dr ctu la mule episod drama penipuan dorg..evrytime kol mmg xpernah dpt dia..mcm2 alasan yg dorg bg kata dia xde..dh mintak bg note pun xleh..pastu kt nk cancel pun xleh sbb kene melalui dia..bengangnye rs..PENIPUUUUUU..

    tb2 smlm ada la pulak 1 lady ni kol sy lak..haha...jd la episod ke2 lak..nk srh sy pujuk ayh sy lak (kebetulan dia kol nk offer tu tkene ayh sy n ayh srh refer ke sy)..haha..smpi kesudah sy x angkt kol after berbuih2 dia cite n pujuk2..sempat gak selit, "kalo akk nk bt booking pape, boleh bt melalui sy..kad akk pun dh nk expired"..konon nk amek ht la..

    dh alang2 'terjerat' ni, baiklah sy cb gn complimentary nite yg dberi..pilih yg berbaloi2 dgn kos yg dh dibayar..kalo tb2 dia kata x boleh @ x dpt, ku cari nnt kat ofis tganu tu nnt..hmm..geram sungguh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang saya tahu, ofis kat penang, terengganu semuanya dah tutup. saya rasa sungguh tertipu. masa nak suruh join dulu, mulut kemain manis. baru jap tadi saya call utk booking hr ahad ni, dia kata utk november semua dah penuh. leh booking utk december je. itupun seminggu booking baru leh tahu ada kosng ke tak. katanya dia org contact dgn hotel melalui faxs sahaja. eeeeeeeeeeee.....gerammmmmmnya dgn OR ni. apa patut kita semua buat?

      Delete
    2. SAYA DALAM PERANCANGAN UNTUK MEMBUAT TUNTUTAN SEMULA MELALUI TTPM

      Delete
    3. salam semua pemegang kad orient rewards...untuk pengetahuan tuan2 n puan2..opis tganu memang dah close sbb kami kurang kakitangan dan kat penang masih beroperasi seperti biasa...untuk contact reservation tuan2 dan puan2...bleh call kat no dibelakang kad orient rewards masing2...sepanjang saya bekerja dengan orient rewards...xdelah pulak customer yang saya jaga susah nak call...xde pulak complain ttg reservation...naik heran saya...if ada masalah bleh direct to fb orient rewards kad member...tq..

      Delete
  22. Saya pun telah daftar dgn en Azam ni. Bila dah nak booking , kena call customer service KL. tak ada bilik next week, dah penuh, kena booking bulan depan. Saya nak juga tarikh tu sebab ada majlis kawin diPahang, tak boleh juga. Dalam terms ada sebut at least 78 hours booking boleh.? Siapa nak jawab. DAh 2 tahun ada kad ni tak pernah guna, dok bayar je. apa nasihat tuan-puan?

    ReplyDelete
  23. Saya pun telah daftar dgn en Azam ni. Bila dah nak booking , kena call customer service KL. tak ada bilik next week, dah penuh, kena booking bulan depan. Saya nak juga tarikh tu sebab ada majlis kawin diPahang, tak boleh juga. Dalam terms ada sebut at least 78 hours booking boleh.? Siapa nak jawab. DAh 2 tahun ada kad ni tak pernah guna, dok bayar je. apa nasihat tuan-puan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ORIENT REWARDS Penipu!!

      Delete
    2. salam...kenapa tu encik kata penipu?? mungkin orient rewards x tipu...tapi telesales yang call encik tu x jujur kot...cakap main hentam ajer..

      Delete
  24. Orient rewards ini adalah genuine business.

    Masa signup dulu, februari 2012, saya signup sebab dapat 2 complimentary vouchers and then agent bagitau voucher boleh digunakan di Nexus Karambunai Resort (5 star). Tapi bila saya cuba buat reservation bulan oktober 2013, saya baru diberitahu Nexus Karambunai sudah tidak affiliated dengan Orient Rewards then hotel yang affiliated pun hanya sebelah rumah saya sahaja. Then they told me there is surcharge if i use the complimentary voucher. What???? Hey complimentary means free, and should be with no any hidden charges.

    Apa salahnya kalau masa buat sales dulu bagitau awal awal?? Im really pissed off with the way they handle their customer and when it comes for reservation, OMG the line is busy macam mungkin ada 3 stafs sahaja yang control all over Malaysia?? Hotline tu biarlah Hotline i.e people do not have to wait and left with call unattended then terus disconnected.

    Lagi angin bila validity voucher yang kena stamp valid thru 2013. Tapi bila perlu digunakan, merchant bagitau diaorang dah lama putus cinta dengam orient rewards. Get real!!!!!! So voucher tu hangus begitu saja? Itu tak boleh, orient rewards kena ganti voucher lain. Nasib baik ada duit lebih tak la kalah malu sudah ajak kawan kawan 10 orang bagitau separuh harga tiba tiba kena bayar full. So hal begini macam mana? Tak kan saya kena terima saja kalau Orient rewarda buat macam ni??

    Secara keseluruhan, orient rewards memang genuine. Tapi pastikan voucher voucher yang diberi oleh mereka semua boleh pakai, kalau tak boleh pakai seperti kes kes di atas, gantirugi perlu dibuat oleh Orient rewards even though dia bagitau tukar T&C.

    ReplyDelete
  25. Hi all,

    Ramai pulak yang still duk search and found this posting.. And sorry to say, my post here is my personal experience sepanjang bersama OR... Tapi I didn't renew my membership after 1 year with them..

    So sebarang komplen yang dibuat di sini tak sampai kepada mereka bcoz this is my blog and i didn't think they will read about compains here pun.. so better buat complains kat FB diorang.. https://www.facebook.com/#!/pages/Orient-Rewards/236740046294?fref=ts

    At least someone will know about all your frustrations kan... Daa~

    ReplyDelete
  26. Hye all OR victims...
    OR memang PENIPU..!..Tindakan perlu diambil terhadap OR kerana memang sah sah mereka ini PENIPU..Latest situation was...i nk call buat reservation tapi semua no contact yang diberi sudah tidak ada dalam perkhidmatan..even number yg ader dlm website OR juger tiada dlm perkhidmatan lagi..Saya cuber contact consultant yg approach dgn mulut manis tuu...known as "KAK SHARIPAH" or "KAK PAH"...dah tutup hphone...tk pernah on...in other words...DAH LARI..!...mcm tu la dasar orang PENIPU..!..Kita perlu mencari jalan agar mereka ini tidak terlepas dari niat jahat mereka itu dan saya tak halalkan apa yang mereka dah ambil dari saya and to my so call consultant OR, Kak Pah...tak selamat engkau menipu orang....tunggu jer la balasannyer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam encik...saya salah seorang pekerja dengan orient rewards...kak pah x lari...masih ada lagi dengan orient rewards...untuk confirmation...encik bolehlah call kat no yang ada kat belakang kad orient rewards...insyaallah dapat...atau call kat..03-23809808...tq

      Delete
    2. kenapa saya call tak dapat pun. both number 0323809808 & 0321611901. saya nak booking nih.menyusah kan betul lah

      Delete
  27. mmg OR penipu besar!So korang yg blm kena tipu lbh baik berhati2 dgn mana2 promosi2 mcm ni.semuanya nk untung shj.bila nk recommend mmg manis budi bicara tp bila ahli nk guna benefitnya semua byk sgt alasan dia org.bilik xde la,cuti sek x blh la dan mcm lg.apa gunanya jd member klu semuanya x blh?.sepatutnya member blh buat booking dgn senang!So sesiapa kat luar tu aku nasihat supaya x kena tipy mcm aku!!!ingat sendiri nilaikannya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling baik, hantar surat cancellation, bagi tempoh pihak OR respond, kalau tak dapat jawapan, pos membership card and vouchers to OR, tunggu jawapan dari OR. Tindakan selanjutnya, bawa kes ini ke tribunal pengguna. Dalam surat cancellation tulis sebab-sebab kenapa hendak cancel membership. Unreliable customer service, rely on hotline telephone call, need to call many times for them to answer the call, leave message never return call, found out only 3 staff working to answer the call, office tel number out of service, sent letter never respond, hotel offered not as described in Orient Reward website, outdated website, sale after service memang teruk...... Nak buat booking, kenalah tephone berpuluh-puluh kali. I suggest susah sangat pihak OR tutup saja company kalau susah sangat nak service to customer.

      Delete
  28. Kes saya sama jer,c Azam dr Tganu yg cal.Bila kita nak buat reservtion manjang dah penuh,walaupun 4,5 bulan ke depan.Bila cak terus ke hotek-pihak hotel jawap SABTU n AHAD untuk memeber OR kami tak terima.Pas tu ada plak 2 orang agen perempuan lain yg telefon buruk-burukan si Azam Yg memang kaki penipu tuh dgn harapan saya renew lagi.Kes2 di atas memang betul.Manjg masa penuh hotelnya,banyak hotel da bukan engaged dgn OR lg,kena bayar surcharge beratus2 plak,sekarang tel ofice nya memg x akan berangkat.Kesimpulan nya -MEMANG KITA DA KENA TIPU.Pada sales man/women nya yg Islam....kami x halalkan komisen yg korang dapat tuh..

    ReplyDelete
  29. ini OR tipu orang punya, complimentary voucher ada hidden cost punya.

    ReplyDelete
  30. mmg bangang r dorg nie

    ReplyDelete
  31. Please call 1700 81 8910 for Customer Service Orient Rewards. Or email ke rsvnmy@orientrewards.net TQ

    ReplyDelete
  32. Oh , Bukan u all saja kena tipu , saya salah satu member dari OR sampai sekarang saya juga tak dapat booking nombor hotel flamingo . Saya Booking 13-3-2013 nak duduk 24-05-2013 sampai sekarang tak dapat confirm memang company tipu org sudah bayar tahun pertama RM468.00 tak guna renew tahun kedua kena RM698.00 rugi betul. Saya harap yang mana nampak message kami jangan sign jadi member . Satu penipuan !!

    ReplyDelete
  33. OR memang service teruk dan penipu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails