Friday, May 7, 2010

PEN-Teluk Intan-Bagan Datoh-Ipoh-PEN

Last weekend kan outstation kan.. tapi tak update lagi2 kat blog pasal pegi Ipoh ni.. sbbnya gambar tertinggal kat dalam kamera kat umah... hehe.. so nih baru nak update.. kire citer lambat seminggu aa.. kire ok ler tu kan..belum expired..

Sebenarnya tujuan asal adalah pegi akad nikah, kenduri belah perempuan kat bagan datoh.. and the next day adalah kenduri belah laki kat Ipoh.. pengantin laki itu adalah abg dapi a.k.a sepupu encik pejoi.. diorang ni sepupu sepapat agak closed laa relationship.. banding dgn aku and sepupu belah family aku.. belah family aku nih, kalau sepupu tu ada yang rapat ada yg tak.. hehe...

So hari Jumaat, aku ambik cuti... encik pejoi mmg off day pun hari tu.. bertolak dari Penang dalam kul 11 pagi camtu.. patutnya awal lagi.. tapi macam2 hal.. tayar kete masuk paku ler.. apa bende laa.. so settle2 kan semua.. baru bertolak.. slow n steady..

Singgah Batu Gajah kul 12.30 camtu.. makan kat KFC Batu Gajah tu sbb nak jumpa adik aku jap.. Lepas makan2, lepas solat Jumaat, lepas adik aku dah puas bermesra dgn eesya, kitorang sambung journey pegi Teluk Intan.. Sampai Teluk Intan dalam kul 4 lebih camtu.. check in kat Rest House Teluk Intan.. tatau hotel apa yg ok kat sini.. so duk jer ler sini..


Gambar resthouse dari luar.. aku lupa nak ambik gambar dalam bilik.. Basicly, ok laaa.. RM100 w/out breakfast.. luar cam asrama kan.. hehehe.. dalam bersih.. cuma wallpaper dah tercabut2.. ada aircond, peti ais kecik, tv 14 inci, carpeted, heater, 2 single bed.. tambah extra bed RM5.. so kitorang tambah 2 extra bed.. still banyak space..

So petang tu jalan2 kat area depan resthouse jer.. banyak kedai2 jual tudung, baju blouse, baju kurung.. murah2 gak.. Dah dekat malam tu yang kitorang pegi Menara Condong yang ada dalam entry sebelum nih..

Esok pagi, kul 9, bertolak gi Bagan Datoh.. akad nikah kul 10.. so ting tong ting tong, siap akad nikah semua, rombongan belah laki dah sewa Homestay untuk rehat2 jap sebelum pegi kenduri belah perempuan..


Gambar rombongan belah laki. Belakang adalah homestay yang singgah kejap tu..

Pegi kenduri, pak pong pak popng semua... makan2.. ambik2 gambar.. tgk pengantin bersanding, renjis.. kul 3 camtu kitorang semua cabut.. perjalanan masih panjang.. bertolak ke Ipoh plak...

Sampai Ipoh dekat pukul 5 ptg.. check in Hotel Syuen plak.. sampai2 adik aku dah tunggu kat lobby.. amik exec suite sbb plannya ayah aku ikut skali.. pastu nak celebrate besday adik malam tu.. so better amik suite yang ada hall.. kononnya laaa..


1st room.. abaikan ler encik pejoi yg sampai2 terus main psp tu.. penat dia drive.. kasik chance ler kan.. hehe


View dari 1st room adalah taman ini..


Eesya dan umi tgh main nyuruk2 dalam 2nd room.. View dari 2nd room adalah Ipoh Parade..


Hall... adik aku blakang langsir.. eesya tgh sibuk carik umi dia..

Hotel ni, yang aku malas sangat adalah.... carpet dia.. rasanya mmg diorang ni nak kena tukar aa carpet dia..dah lasam beno.. elok lagi carpet kat resthouse teluk intan tu.. ntah hape2 ntah.. pastu masa kitorang masuk2 bilik tu, ada kat hall tu, carpet dia basah.. pastu komplen, dia cakap bilik lain takde.. dah penuh.. nanti dia hantar org keringkan.. sampai last takde org yg datang keringkan pun.. hampeh tul.. mak aku cakap dah 3 kali duk sini, 3 kali ada jer slack kat bahagian service dia.. so pasni maleh dah duk sini..

Malam tu, celebrate besday adik aku kat SR bawah hotel tu.. makan2 mak aku blanjer.. hahaha.. makan dah kenyang2, pastu pi Batu Gajah plak.. family sepupu joi lagi satu buat BBQ plak.. seriously tak larat nak makan dah.. tapi rasa2 aa gak .. akibatnya, tetengah malam tu aku sakit perut.. muntah2.. hambik ko.. makan lagi banyak2.. hahaha

Besday gurl yang diraikan..

So esok tu, pas breakfast kat hotel, bawak eesya gi mandi kat pool.. Pool dia kecik jer.. tapi siap ada massage bubble chair.. budak eesya dgn umi dia jer ler yang mandi pun.. gambar pun lupa amik.. hehe

Pastu, tengah hari, pegi kenduri belah lelaki kat dewan mahkamah syariah ipoh tu.. sedap gak makanan dia..

Dengan pengantin... eesya takde sbb tido atas meja.. hahaha.. tak kuase nak mendukung beliau..

Lepas habis kenduri, kitorang pun cabut balik Penang... sampai kul 6 petang.. aku terus zzzzzzzzzzzzz.. bangun solat.. pastu zzzzzzzzz balik.. giler sakit2 badan.. esok terus EL.. sebelah badan telah cramp tak leh nak kalih2 leher dgn bahu...

Apapun, hasil perjalanan ini, eesya dah kenal coconut tree.. hahaha.. dan aku pun sampai ler ke Teluk Intan.. ok lah tu kan.. :p

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails