Thursday, June 4, 2009

aku luper citer...kejadian malang itu...

Memandangkan minggu sudah adalah minggu perkampungan dengan m*crosoft, start dari 26 mei dan sepatutnya tamat 11 june..aku mmg tak sempat nak update blog, ataupun apa2 yg sewaktu dengannya.. ingat bila balik umah nak update..tapi mmg terkulai layu di tasik madu..hahaha..sbb penat bangat..makanya aku balik dan terus zzzzzz jer...

benornye nak citer kejadian malang yg menimpa aku khamis sudah..bersamaan 28 mei 2009.. masa tu tgh dlm perkampungan m*crosoft tu ler..tetibe ada sorang user call..kata akaun email dia ada problem..n sbb aku tak leh nak troubleshoot melalui phone, makanya aku decide utk pegi terus ke ofis dia...

masa nak keluar2 tu dah perasan dah..mendung dan gelap..tapi belum hujan..so aku tawakal jer ler pegi..mintak2 tak hujan lagi masa aku sampai..masa parking kete, dah ler parking tu jauh dari ofis beliau, dan hujan dah start rintik2, makanya aku yg ayu berkebaya pada hari itu, dengan high heel..amik laa payung yg dpt free dari n*ssan weekend sebelum tu..grab my purse n hp, (aku tak bawak handbeg sbb aku slalu sumbat dlm beg laptop, tapi beg laptop tak bawak ler jumpa user kan...) terus keluar kete dengan payung.. dan start ler jalan terkedek2 menuju ke ofis user tersebut..

baru selang 3-4 kete...hujan yg rintik2 itu tetibe berubah menjadi ganas..lebat nak mampus...skali ngan angin yg hampir menerbangkan payung aku..baju mmg jangan cakap apa dah laa..mmg dah lencun dah...dlm terkejut tu, aku masih berpegang kuat pada payung tu, tetibe jejari payung tu semua patah...(ok..boleh paham ke apa aku citer ni?).. jejari tu semua patah dan patah balik ke arah aku..dan mula menyucuk aku..bahu, muka...terkejut giler masa tu..terus lari patah balik ke kete..dalam hati.."d*jal punya payung..baru jer bertuankan aku..dah berani nak menyucuk2 aku..." mmg angin kuat giler..masa aku tgh berusaha nak tutup balik payung tu..ranting2 pokok dah start bedepup..bedepap..atas kepala aku..atas kete aku..aiyohhhh...

terus masuk kete dengan kelam kabutnya..dah masuk..amik masa bertenang.. aku perasan, purse aku ada..payung ada...HANDPHONE???? mana handphone aku? carik punya carik...takde dlm kete..huhu..camne nih? jenguk kat luar mmg tak nampak apa dah..aku budget mesti hp tu tgh ditimpa hujan kat luar tuh..nak keluar cam tak berani dah...tengah aku berpikir tu, ranting2 dah start jatuh lagi atas bumbung kete...so aku dengan tawakalnya.."kalau hp tu ada bawah tayar..minta maaf ler yer hp...kete is more valueable..." makanya aku pun reverse kete aku...tetengah reserve tu, aku tawakal jer ler sambil imagine hp aku hancur berkecai kene langgar ngan tayar si s*ntra itu..

tetibe....dah reverse2...aku nampak hp aku tgh terlantar di tengah jalan...sambil ditimpa hujan lebat yg mencurah2...yg mana air2 (ada ke plural utk air?) itu telah berkumpul menjadi lopak air...waaaaaaaaaaaaa...sedihnya tgk keadaan hp aku ketika itu..terus aku turun amik hp tu...

masuk kete..belek2...masih ok..takpe...satgi kita investigate lagi..settlekan bab kete yg berada di tgh jalan...cari parking lain yg takde kene mengena ngan ranting pokok mahupun pokok..nampak cam alhamdulillah lagi hp tu..

lepas settle dgn user tu, aku balik umah..hp tu dah berwap2 kat cermin dia..aku try godek2..(salah aku..aku ngaku..patut jemur dulu...cek tatau...) terus kong...waaaaaaaaaaaa...bukak2 bahagian bateri, ada kolam ikan dah dalam tu...huhu...sangatlah sedih malam itu sbb takde hp..

*bersambung kejadian membeli hp baru...


gambar sekadar hiasan..tiada kene mengena dgn cerita di atas...haha

2 comments:

  1. hi mama eesya...dah smpai masa leer tu nk kene tukar hp baru, huhuu...Khalysh pun igt nak tkar pakai blog la...lagi best kan-kan-kan...

    ReplyDelete
  2. hai kak sarah... sayang ke hp lama tu sbb banyak sentimental value..hehe..nasib baik dah ok pun hp tu..Khalysh nak pindah pakai blog gak yer...meh2 pindah..hehe..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails