EESYA

AARIZ

Tuesday, May 12, 2009

Selesema...

Budak eesya selesema dah 3-4 hari...hingus kengkadang meleleh..
sampai skrg dah pandai blow...aku cakap.."eesya, blow!" maka dia akan blow hingus dia..hahaha... tapi sangat pantang org nak lap hidung dia...haihhh...

so smalam bawak gi kid's carer kat pekaka tu...sudah berapa bulan sejak kuar nursery anak aku tak pernah gi klinik dah...so smalam cam jakun2 skek jumpa dr. hahaha... masa duk tunggu, bz kan main duk main toys kat situ..n discover her new skill..panjat gelungsur...bukan slide yer..panjat...dari bawah sampai atas...sangatlah terer...(aku lupa bawak kamera...harap maap..)

masa mula2 masuk bilik dr, siap "haluuuu" kat dr. tu..haha..punya ler ramah dak selesema nih..bila dr nak selak baju, mula ler buat kerut2.. "aperhal mamat ni nak selak baju aku nih?".. terus takmo kawan dgn dr. tu dah... start dr. suruh nganga nak tgk tekak, lagi aaa takmo kawan dgn dr. hahahaa..

conclusion, dr. cakap eesya ada sore throat skek..demam skek..selesema banyak dah ada bakteria...cisss..sungguh jahat itu bakteria..so kene ler membayar rm82 malam tadi upah dr. tu ngan harga ubat..nasib baik leh claim..huahua...

so, balik...operasi menyumbat ubat dlm mulut eesya...budak ni dah lama tak kene makan ubat..dulu masa kat nurseri, tetiap bulan ada jer ubat kene redah masuk tekak dia..so skrg dia cam dah tak kenal ubat, kene kenalkan balik..menjerit2 "amauuuuuuuuu...amauuuuuuuu".. tapi aku paksa gak...jadiknya pastu terus tak nak kawan ngan aku..membawa diri geng ngan maktok..hahaha...

sorry aaa sayang mama...dah sakit..nak buat camne...nasib baik dah lebih 10 hari balik dari UK..kalau tak, tak pepasal jer org ingat selesema bab*.. hahahaha...get well soon naaaa...

p/s: budak itu masih jetlag..smalam kul 1 pagi sampai 4.30 pagi..bagus?

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails