Wednesday, September 22, 2010

Kesan TechinSights...

Tetibe blog aku sudah berubah menjadi warna hitam. Ini adalah kerana timbul kesedaran setelah menghadiri salah satu sesi dalam TechinSights hari ini. Encik Teh Wei King (speaker untuk talk yang bertajuk Turn it off!) kata, dengan menggunakan warna hitam sebagai display di webpage, kita dapat menjimatkan watt berbanding dengan warna putih dan warna-warna lain. Kalau tak percaya boleh baca kat website Blackle ni. Setakat yang saya tengok di website www.blackle.com ni, sudah 2,081,137.354 Watt dapat dijimatkan. Hebat kan?

So dengan itu, saya bukan takat menyokong Earth Hour, saya juga menukar blog saya menjadi hitam. Hahaha.. Tapi tak tau laa sampai bila kan... :p

Bagus gak attend TechinSights ni.. Dapat banyak knowledge dari pakar-pakar IT yang ada title MVP (Microsoft Value Professional) dan boleh tengok live demo.. Sejak semalam sampai pagi ni, session yang paling aku suka adalah oleh Mr. Sanjay Willie. Berkaitan dengan Security IT. Senang faham dan kelakar. Yang penting, tak mengantuk.



Plus, kalau post something about TechinSights dalam blog, dapat 5 Knowlegde Points.. Points tu kutip2, nanti leh menang hadiah.. Muahahaha.. Rasa cam kanak-kanak plak duk kutip stiker pastu tampal kat kad.. Kekekeke...

7 comments:

  1. wahhh...
    kebetulan aku pon dh tukaq blog kale hitam hehe...
    sama2 menyokong earth hour okay !heheh

    ReplyDelete
  2. ooooo bgitu... kalo kaler hitam+ kaler pink2 sket? hik3

    ReplyDelete
  3. intan ~ haahahaha... tapi itam semua pun tak lawa plak kan.. so mengambil pendekatan sikit2 lama jadi bukit lah.. :p

    a'ah ~ hahaha.. boleh laa kot.. dari kaler putih semua.. kekekeke

    ReplyDelete
  4. haha...mcm blog berkabung gitu...
    tp style gak hitam hehe

    ReplyDelete
  5. Alaaaa tapi hitam macam berkabung gitu. Tak ceria. Suka putih sebab suci murni walaupun tuan blog tak sesuci murni. Haha.

    ReplyDelete
  6. intan dan reena ~ hahaha.. hitam mmg kurang ceria.. aku rasa cam jadik blog misteri gitu.. hahaha..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails