Wednesday, September 8, 2010

Not Raya Yet...



Kitorang masih berliburan di rumah maktok... Memang patut raya umah maktok kan.. Tapi barang2, baju raya, telekung raya semua masih kat umah sendiri... hahaha.. Mementang aa umah dekat kan.. Tapi maleh nak bergerak pegi kemas barang lagi.. Jap lagi laaa balik umah dan grab semua benda masuk dalam kete.. Pastu patah balik umah maktok lagi..


Orang lain kelam kabut laaaa balik kampung jauh sana sini.. Aku rileks jer.. hahaha.. Biar aaa orang kata tak meriah laaa tak merasa jalan jauh balik kampung... Eden tak heran.. Sebab aku mmg tak suka journey jejauh naik kete pun.. Jangan kata raya, tak raya pun aku tak suka duk dalam kete lelama.. Itu pasal dulu masa nak cari pakwe, carik yg dekat2 jer.. Mujur dapat Encik Pejoi orang Taiping.. Tapi siasat tak abih.. Rupanya beliau beraya kat kampung di Ipoh.. Hahaha.. Agak jauh aaa tu kan.. Takpe.. Boleh tahan aaa Ipoh tu dari Melaka ke, Johor ke... Mau aku pitam duk dalam kete travel dari Penang.. :p

Bab baju raya plak.. Memang kali ni baju raya banyak sakan... Untuk anak dah berbelas.. Budak ni memang agak melampau skek bajunya sbb hari tu masa pi Langkawi jumpa Levis Kids Sale kan.. Ma
sa tu dah beli 4 pasang.. Pastu duk beli online sana sini.. Pastu beli lak baju kurung 3 pasang.. Campur plak bekalan baju dulu2 yg shopping kat UK saiz besar2, skrg dah boleh pakai.. So banyak laa baju dia..

Mak dia pulak.. Disebabkan terjebak ke Jakel tu, satgi beli 2 pasang dapat harga bonus laaa.. Dapat free laaa.. Apa laaa.. End up semua2 jadik 7 pasang.. tapi idak ler baju glamer gaya datin puan sri ke.. Aku buat baju kurung jer semua supaya leh bawak gi opis hari2... Hehehe.. So tak yah nak kagum apa mende dgn 7 pasang baju aku tu.. Setengah orang baju ra
ya sepasang jer.. Tapi harga ngalahkan 7 pasang aku..

Si abah lak end up dgn 4 pasang... Sepasang baju melayu.. Sepasang baju batik.. Lelain t-shirt.. Itu jer.. Seluar apa semua tak nak dia beli sbb dalam lemari dah tak muat.. Hahaha..

Kasut mak dan anak adalah lebih kurang.. Eesya kata kasut Angelina Ballerina... Kaler putih ada berlian2.. Hahaha.. Takde keroje si mak carik kasut lebih kurang dengan anak.. Dah laaa harga pun sama.. Nampak sangat barang anak sebenarnya lebih mahal kalau ikut saiz... Tapi kasut kali ni Stefeno jer.. Takde memahal... Eesya jer beli sandal lagi sepasang Nike tu masa kat Langkawi..

Kuih raya, beli jer.. Tapi adik ada buat.. So nanti kang aku pow jer kuih yang dia buat jugak.. Hahahaha
.. My time utk buat2 kuih raya dah berakhir.. Sebab aku dah malas.. Nanti2 aku rajin aku buat.. Tahun ni takde mood...



OK.... Selamat hari raya to semua readers, friends and family members.. Maaf Zahir Batin.. Semoga raya kali ini lebih bermakna dan membawa 1000 memori kepada kita..


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails