Monday, November 7, 2011

Cerita ITIL..

Last week adalah minggu yang duk dalam kelas dan mendengar dan memerah otak.. Aku masuk kelas ITIL (Information Technology Infrastructure Library) atas arahan pihak atasan.. Kelas berlangsung selama 5 hari, pastu sehari persediaan untuk exam, dan sehari lagi untuk exam.. So total semua adalah 7 hari aku meninggalkan kerja hakiki aku..


Kelas adalah seronok dan very informative.. Sangat bersyukur dapat menuntut ilmu dari 2 orang ITIL expert.. Dalam Asia, hanya ada 4 orang sahaja ITIL expert ni.. Panjang laa cara nak mendapatkan status ITIL expert tu.. So tak yah laa aku bermimpi.. Hahaha..

Exam tu untuk dapat title ITIL Certified... Encik Pejoi dah lama ada title ni.. Masa company dia offer... Kalau tak salah last year atau pun awal tahun hari tu... Aku yang malas blaja dan membaca ni, bila dapat pihak atasan kena masuk kelas ni, mula2 rasa nak tolak jer.. (Memang aku dah tanya boleh tak aku tolak.. Tapi tak boleh.. Hahaha).. Yer ler.. Aku sangat tak suka study, duk dlm kelas hadap cikgu, pastu nak kena exam apa bagai nih.. Mengingatkan keadaan tetengah pregnant ni, lagi laa aku malas.. Dulu masa awal2 pregnant ke Eesya, aku dalam kelas macam ni jugak.. Utk MCSA... Yang tu lagi teruk.. 4 exam kena sit.. Last2 aku lulus 2 paper, failed 2 paper.. Boleh reseat tapi aku takmo.. Hahahaha.. Seriously aku rasa aku tidak productive benda2 macam2 ni during pregnancy..


Tapi kali ni, alhamdulillah.. Aku berjaya gak habiskan attending 100% the classes without sleeping in the class.. Hahaha.. Berterima kasih kepada trainer yang pandai tackle students dalam kelas.. Dan mungkin juga sebab ilmu tu semua senang nak paham dengan cara trainer aku sampaikan... Kalau sesapa yang nengok notes yg aku upload dalam fb aku tu, memang aa macam nak mereng2 kepala otak aku nak memahamkan... Tapi betul, sbb trainer aku Sir Noordin Khalid aaa benda2 tu boleh lekat dalam kepala otak...

So now I'm an ITIL Certified.. Telah lulus exam dengan jayanya.. Dah laa masuk exam last skali sbb aku dah takde mood nak masuk exam (exam tunda dari pagi sampai ke petang... seriously membengangkan aku jer..) pastu aku laa yang 1st skali keluar.. Hahaha.. Memang rasa takde mood giler nak hadap soalan exam tu... Mujur laa semua computerized macam amik test JPJ tu... Pas habis2 tu terus dapat tau markah and lulus ke gagal... 

Tapi markah aku still kureng dari markah Encik Pejoi.. Cesssssssssss....


3 comments:

  1. untung hg mash. aku pun nak amik ITIL cert ni. in future kalau ada peluang mmg aku nak

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah... peluang bergolek.. tapi aku yg malas sebenarnya.. hehe

    ReplyDelete
  3. Tahniah ....ntah camno terjumpa artikel ini... menarik juga! hihihi -SirN

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails