Sunday, March 15, 2009

My WeeKend..

Weekend aku mmg dipenuhi dgn aktiviti yg memenatkan..
Memenatkan tu takde ler pegi panjat gunung ke ape..
tapi takde aaa lepak2, baring2, golek2 depan tv..seperti yg aku idamkan..hehe..

hari sabtu, pegi lawat my cousin's baby kat area kulim..
sebenarnya dah 2 kali dah pegi tgk baby dia..tapi sbb adik aku yg balik amik result tu tak tgk lagi, and dia bising2 nak gi tgk, so pegi ler lagi skali..kene lak kakak ipar dia pun baru bersalin..
so ada 2 baby kat situ...satu girl...satu boy..sangatlah best tgk banyak2 baby..
aiseh..gambar aku lupa mintak kat adik aku lak..si eesya lak, kan main laa lagi nengok 2 baby..kejap kiss yg ni..jap kiss yg tu..sampai tak terhandle 3 org babysitter dia..(aku, mak ngan adik)..haha

lepas berperang dgn eesya utk menyelematkan baby2 tersebut, kitorang pegi makan kenduri kat permatang pauh...makanan sedap...tapi sbb tengah hari itu panas giler terik, makanya cepat2 ler kitorang beransur pas makan..tak sempat tunggu pengantin pun..eesya lak kecoh2 berebut makanan, aku riso kot dia sememeh kang..sbb ada byk destinasi lagi...

pastu kitorang melencong ke jusco bandar perda...the reason is..sama laaa cam tadi..sbb adik aku tak pernah pegi lagi..susah tul dia nih..duk kat utp tu..mmg aa mana2 pun tak pegi..hahaha..sian dia..kitorang jalan2 jer..sempat ler rembat t-shirt murah kat eesya..sbb t-shirt yg duk pakai kat rumah semuanya dah kecik2 belaka cam seksi lak anak aku nampak pusat..hahaha..

dah penat melencong2, kami pegi lak the next destinantion..kenduri lagi satu kat kampung teluk..rumah cousin aku yg lain lak..dia buat kenduri adik ipar dia..kat sini yg kelakar sbb ada banyak ayam...bukan ayam kenduri tu..ayam hidup tu..so eesya cam apa jer duk tgk ayam2 yg sangatlah mesra alam ngan org yg dtg kenduri..hahaha..

lepas berjumpa ngan kaum kerabat lebih kurang, eesya lak dah lencun ngan peluh, kami pun balik..penat giler..itu baru hari sabtu punya cerita...

ahadnya lak, takde buat mende sangat sbb adik aku balik ke ipoh dah..petang tu jer dpt call dari kawan maresmart dulu..ajak jumpa kat old town..so gi laa old town tu dlm hujan2 tu..jumpa kerm, wife kerm (mimie), kalai (yg merapu tak abih2..), cipong , botak n wife dia...borak2, ngarut2..best gak jumpa dah lama tak jumpa nih..


Ilustrasi adalah gambar kelas aku kat taiping dulu..ntah mana2 dah semua ni berterabur atas muka bumi ini...

itu ler weekend aku yg penat..sampai hari ni penat tak abih lagi..haha..konon...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails