Sunday, September 25, 2011

VICKS - Not Suitable for 2 Years and Below

Aku teringat nak pos pasal benda ni sebab skrg ni ramai sangat budak2 yg kena flu.. Maybe disebabkan cuaca yang tak menentu sekarang ni..

Asalnya aku ingat ramai yang dah tahu pasal bende ni.. Rupanya tidak... Ramai lagi mak2 dgn pak2 yang tatau sebenarnya VICKS yang kita biasa duk sapu kat dada masa selesema tu, is not adviseable untuk kanak-kanak bawah 2 tahun..

Aku pernah terbaca disclaimer kot kat blakang VICKS tu.. Takde gambar nak post sini.. Tapi sapa2 yg ada VICKS tu, tolong laa baca bebetul belakang tu.. Kalau tak salah aku mmg ada disclaimer tu..

So lepas aku baca tu, aku pegi tanya kat pharmacist yg aku slalu duk pi beli ubat-ubatan kat Bayan Baru tu.. Yang mana yg boleh pakai untuk baby.. Masa tu Eesya kecik lagi... Pharmacist tu recommend yang nih...



Brand 21st Century.. Bau macam Strawberi...
So lepas tu, mmg stick on yg ni saja bila Eesya selesema... Bau dia pun cam best jer sbb bau Strawberi... Sampai ler bebaru ni benda alah ni hilang pi mana ntah, aku pi cari lain.. Tengok2 VICKS dah keluarkan yang untuk baby..

Brand Vicks.. Bau Strawberi gak..
Tapi bau kalau, best yg 21st Century punya lagi.. Keberkesanan? Ntah laa.. Aku rasa sama jer.. Hehehe.. Walaupun Eesya dah lebih 2 tahun, aku cam suka jer bagi pakai yang ni.. Kalau desperate sangat baru bagi pakai VICKS yang biasa tu..

Pesanan untuk diri sendiri : Nak beli ubat untuk anak, sila baca belakang /  tanya pharmacist.. Jangan ikut sebab orang tua2 suruh / sebab mak pak kita bagi kita pakai benda tu masa kita kecik2.. Kalau ubat tradisional, lain citer.. Ubat chemical, sila check dulu...




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails