Tuesday, September 15, 2009

Besday Boifren Saya...

14 September 2009 adalah besday boifren saya, Encik Pejoi, yang ke 27.. I baru 26 ok..hahaha..jangan nak salah sangka lak.. pada 14 september yang lalu, sempena besday agungku ini... makanya saya telah apply cuti awal2 lagi...ini adalah kerana besday boy mmg dah cuti hari itu.. dia kan keje shift.. so kena lak time besday dia, mmg off day for him, takkan laaa I nak biar my besday boy ni duk sorang2 kan.. nanti tak besday boy ler dia tanpa I.. wahahahaha.. gedik tul ayat dalam entry kali ini.. sila abaikan kegedikan ku itu...

Ok... apa yang dilalui sehari dalam hidup besday boy/man/guy aku ini? Pepagi hari dah buat appointment dgn kedai cat kete untuk hantar kete pegi wax.. sebab? tetiap kali bulan posa jer (2 kali dah) mesti ada angel mana laa yg baik hati duk pi sagat kete kitorang itu.. so dah 2 tahun berturut2, makanya tuan kete dah tak sabo melihat ke calar balar itu.. nak suh pi tempek2 untuk mengaburi mata kasar lawan..hahaha.. so pukul 9.40 pagi dah gerak.. bwk 2 bijik kete, sorang satu pegi hantar kete putih ke batu lanchang.. settle2 bincang dengan tokei kedai, dalam kul 11 camtu.. kitorang bergabung menggunakan kete biru jer.. waaa..cam transformer lak bergabung2..hahaha

lepas tinggal kete putih, encik pejoi dengan semangat drive kete biru nak pegi ke penang times square kononnya.. sorry takde gambar.. sbb sibuk gelakkan encik pejoi..hahaha..sbb apa? sbb bangunan tu duk dalam construction lagi.. kedai apa jadah pun cam tak bukak lagi.. tatau aa kalau dalam2 dah bukak.. sbb luar2 tu mmg aa nampak segala old town laa..apa bala laaa.. tapi tgk cam baru 50% baru duk siap bangunan tu, jadiknya aku cadangkan pegi GAMA jer ler.. lama giler dah tak pegi GAMA...last aku pegi, ada laaa masa masa form 3 dulu..hahaha..

pegi pusing patah balik ke GAMA, tgk2 parking punya ler susah.. so cadangan seterusnya.. pegi KBJ jer ler.. sbbnya apa2 pun hari tu terpaksa ke KBJ gak nanti..


Sebelum gi kbj, dari gama tu, encik pejoi drive pegi kilang G.A Blue nih.. tiap2 kali dekat raya kang kilang ni buat cam warehouse sale.. tapi agaknya kali ni cam dah seminggu lebih dia bukak, so cam tinggal saki baki stok jer.. takde mood nak beli pun sbb aku dah sopping seluar muar ni banyak masa kat UK dulu.. last2 beli selipar jamban satu kat aku.. sandal kat encik pejoi.. murah rm10 dari kedai biasa selipar jamban aku itu..wahahaha..

Sebab utama perlu ke KBJ hari itu jugak...adalah kerana di bawah...


hadiah misteri dari aku untuk encik pejoi.. jeng jeng jeng...teka...teka..apakah ia??

*
*
*
*
*


tadaaaa!!~ sebijik psp yang aku beli sembunyi2..

sebab tu laaa kene pegi kbj... aku tak pandai nak terang balik apa yg salesman tu explain kat aku pasal crack bende psp ni kat encik pejoi.. jadiknya awal2 aku dah bgtau salesman tu, "Nanti karang hari isnin saya bawak husband saya datang, u explain lagi skali kat dia boleh?".. dan salesman tu jawab ok.. so terpaksa aa bawak encik pejoi pegi ke kedai tu jugak2.. hehehe

besday boy tgh dengar explaination camne nak menyettlekan masalah crack yg aku haram tak paham apa bende...

sebelum tu, masa kitorang sampai KBJ tu, kedai game tu belum bukak.. lambat nak mampus.. tido sampai tgh hari kot...sementara tunggu kedai game tu bukak, kitorang pusing2 sampai lebam kaki ..survey hp, survey sandal, survey tudung, singgah wah chan, pegi thye huat..pegi kedai bundle depan tu..aku tatau apersal laaa laki aku ni suka sangat masuk kedai bundle.. tak beli apa2 pun mesti beriya nak masuk gak dalam tu... boleh lak demand besday dia, so aku kene ikut jer dia nak gi mana...dilarang membantah..aci tak? haihhh..layan jer ler...


survey2 hp...

Pas dah lebam kaki, kul 3 ptg balik umah melihat anak daraku sorang... bagi try skek hasil dari wah chan..hahhaa


debabnya kaki anak dara haku sorang nih..hahaha

dak eesya yg tak puas hati tgk abah asyik layan psp baru...

Kul 3 lebih sampai umah..rehat2 kejap.. kul 5 petang keluar balik sbb nak kene pi ambik kete kat kedai...

cek sana..cek sini.. kire ok ler tu.. dah tak nampak calar2..tapi nampak cam kene tempek dgn liquid paper jer..wahahaha... pastu dah settle kat kedai tu..terus gerak pi bukak posa kat EQ.. eden blanjer ler besday boy ni..sbb sian dia..besday time bulan posa.. tak leh nak celebrate dengan kek apa bagai...

kat EQ, sampai2 disambut dengan iringan muzik dari kumpulan ni..best gak.. tapi takde jamming ke..karaoke ke..hahaha..

Sedap nampak ketam2 ini.. tak perlu disembelih yer puan2.. sungguh enak dimakan begitu sajaaaa!~

kambin tergolek...

steamboat..

family gathering untuk lesung2...sapa rasa dia adik beradik lesung, leh aa gi join..hahaha

dak eesya yg makan dulu sebelum org len bukak posa...caittt...

mama nak skek pun tak kasik...abih muka mama kene tenyeh.. mulut tu.."no mama no!!"

dah habis makan... eesya makan aiskrim lagi.. gambar tengah makan takde ler sbb dah lapar giler tak ingat dunia kan.. so mana der masa nak amik2 gambar nih..hahaha..makan banyak giler kat sini..sampai nak muntah2..sebab lapar giler dan penat giler hari tu... memang hari jalan-jalan sedunia ler...

itu ler kehidupan sehari sebagai besday boy.. semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki... kalau dah murah rezeki besday boy, rezeki saya pun murah gak ler kan...aminnnnn... hihihi...

1 comment:

Related Posts with Thumbnails