EESYA

AARIZ

Thursday, June 23, 2011

The Independent Gurl.. Happy 3 Years and 5 Months...

Sejak dua menjak nih, budak 3 tahun 5 bulan ni suka berlagak dengan haku... Konon2 cam besar sangat laa kan... Semua nak buat sendiri... Huhhhhh...


Eating Time:

Masa makan nak makan sendiri.. Takmo orang suap.. Tapi haku maleh bagi dia suap sendiri sebab kang lambat bangat dia makan... Jenuh nak tunggu... Pastu bila dia makan sendiri, nanti dia cakap.. "Eesya can eat all by myself.. No need Mama's Hand dah kan?" dengan muka berlagak.. Cessss....

Dress up Time:

Dia dah boleh pakai seluar sendiri lama dah... Tapi bergumpal-gumpal kat bahagian pinggang.. Hahaha.. Pastu bila dah pakai tu kang, mula laa kata...

"Eesya can wear my own pants... All by myself.. No need Mama dah.." dengan muka yg smirking gila... Tension okeh..


Sleeping Time:

Dia akan amik Elephant dia tu, pegi kat katil sendiri (sebelah katil kitorang jer pun..) Pastu baca doa sendiri kuat2 bagi aku dengar... Pastu dia kata...

"See, I can sleep alone.. No need sleep with mama dah.. Sempit kan situ?"

Hahahaha.. Sangat kuang asam tak?

Minum air time:

Dia dah sampai nak amik air sendiri kat kitchen maktok... Alaaa.. Jenis water dispenser tu boleh laaa.. Bukan jenis jug kena tuang ke kan... Pastu kalau dia kata nak minum air, aku pun cakap.. "Kejap mama pi amik..." Tapi pastu dia kang lari2 ke kitchen sambil jerit..

"No need! I can take the water myself.."

Cess... Mama dah bangun dari duduk yg selesa ok... Lenkali kalau nak amik sendiri, pegi jer ler amik.. Tak yah aaa mintak dengan mama.. Hahaha..


Membuang Time:

Yang ni pun nak buat sendiri.. Siap marah2 lak kalau kita nak basuh... "I can do it by myself laaa... I'm big gurl already... No need Mama dah!!~"



Aiyok.... Sedih tau... Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... Rasa cam dah tak diperlukan dah... Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

2 comments:

  1. huaaaa..nak nangis jugak..!!

    it's time for a second baby nih!

    muahahahah

    ReplyDelete
  2. hahaha... ko tumpang nangis tak ikhlas tau wani... mencik!! hahahaha

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails