EESYA

AARIZ

Sunday, November 15, 2009

Budak Banyak Akai...

Ada budak ni kan.. skrg dah pandai kelentong org.. kalau dia nak apa2, kita tak bagi, dia akan buat2 nangis.. nangis yg beriya ni.. cam kene pukul.. menjerit2 cam apa ntah.. sampai ler kita distract dia kepada benda lain yang dia berkenan di hati, ataupun sampai dia dapat apa yg dia nak...

Kes 1:

Di satu petang yg mendung, mama tertinggal botol susu dak kecik ni dalam kereta.. so terpaksa ler turun balik dari umah yg ada nun di atas kayangan semata-mata nak pi amik botol susu dalam kereta.. mentelaah duduk sorang2 jer dgn dak kecik ni, terpaksa laa ajak beliau turun skali..

Mama: Eesya, jom.. pakai shoes cepat..

Eesya: *jalan terkedek2 sambil jinjing bakul toys masak-masak dia ke pintu*

Mama: No.. toys tinggal.. *amik bakul toys letak atas shoe rack tepi pintu*

Eesya : waaaaaaaaaaaaaarghhhhh.. nak bag!!!! nak bagggggggg!!!!!!!!!!!!! NAK BAGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!! *bag adalah bakul tu ler yer...*

Mama: *tak tahan bingit.. bagi jer ler bakul tu dengan geram terbuku dalam hati*

Eesya: MACIHHHHH!!~ *amik bag sambil sengih dan berlalu pakai kasut*

Mama : Cisss.... terkena dah aku...



muka bangga dapat bawak bakul masak-masak cam makcik senah baru balik pasar..

peace mama.. don't be mad at me...

5 comments:

  1. wakakaakak
    lawak2
    terer r eesya!!
    buat lg eesya heheheh

    ReplyDelete
  2. ooo.. ko suke yer intan.. nanti aa ko terkena baru ko tau.. hahahaha..

    ReplyDelete
  3. Mmg banyak akai sunggoh...samala mcm Khalysh...menjerit mcm kena pukui...dah dpt...trus tukaq tune sengih2..."aaaciiih..." Haih...

    ReplyDelete
  4. hahaha.. khalysh pun camtu eh kak sarah? sabar jer ler depa ni.. pandai betul kenakan org.. kekeke

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails