Wednesday, August 26, 2009

Ramadhan Mode..

Sudah lama rasanya saya tidak mengupdate blog yg sudah bersawang ini.. (ayat baik di waktu ramadhan..) hehehe.. sebabnya adalah kerana saya sangat bz di samping minggu lepas saya ke KL untuk training selama 3 hari.. seronok rupanya pergi training sebab banyak ilmu yang dapat saya perolehi..cisss..ayat skema ini membuatkan otot otak saya tegang sekejap...

ok ler... mmg lama tak update sbb tgh hidup dengan bz dan mcm nomad..
leh caya tak aku tak balik umah sendiri dah baper lama?
sejak pegi KL hari selasa lepas, sampai ke hari ini.. pulang hanyalah untuk ambil baju dan lain2 barangan sahaja..haihhh..tak tau ler berapa lama nak hidup ulang alik nih..
camne tak ulang aliknya? bulan posa kan.. kalau nak berbuka hari joi keje, kang tinggal aku ngan eesya jer.. encik pejoi tu kalau keje kul 8pm lebih baru sampai umah.. kalau sahur kang, aku makan dgn encik pejoi, pastu dia terus gi opis.. satgi aku nak kene angkut segala budak eesya semua hantar gi umah maktok..ohh..tidaklah aku larat bebulan posa ni nak dukung had muatan 11kg itu..hahahaha

so jadiknya, masih berkampung kat umah mak aku.. ingatkan nak balik hari ni, tapi dah adik aku a.k.a si umi eesya lak balik dari utp.. mau mengamuk budak tu kalau aku balik umah aku nanti..(alasan lagi..) hahahaha.. pastu weekend ni pun encik pejoi keje, makna katanya bermukim lah lagi aku kat bayan baru tu.. abih tu camno? nasib baik ler tinggal umah lama time posa.. so takde hantu..sbb hantu setan kan dah kene ikat bebulan posa ni? hehhe..yer kan kawan2??

so...sepanjang bulan posa..cehh..baru 6 hari jer kan.. budak eesya sangat mengigau waktu tengah malam..macam2 dia mengigau..nanti aku buat entry lain ler pasal kemengigauan dia itu.. so aku sangat tidak cukup tidur..sbb duk melayan mengigau minah tu..hahaha..tapi ni nak citer pasal semalam..

semalam ke sunshine square..sebab nak beli barang bukan dapur..hahaha..pastu bukak2 pintu masuk tu, ternampak kedai barang emas dan teringat lupa nak beli kat eesya loket lagi.. rantai tu mak aku bagi lama dah tapi loket itu kurang sesuai untuk eesya sbb besar dan pelik kalau dak debab tu yg pakai.. so singgah2 sat.. so terbekenan lak kat gelang tangan kan.. so beli ler gelang tangan dan loket untuk minah mami jarum tu..tangan dah cam cangkul ni..kerass..sian anak mama duk kontrol tangan..hahaha..pelik benonye ngan gelang tu..konon ler.. pastu leh lak time nak blah tu dia cakap.."cin cin? nak cin cin" mak aiii...ko ingat mama abah ko tokei kedai emas tu ke eesya? suka2 hati dia jer..aku gigit kang jari tu..mama dia pun tak pakai segala mak nenek tu.. dia leh lak nak demand2...hahaha.. sekian..

1 comment:

Related Posts with Thumbnails